زنبور عسل در ایران

Honey Bee زنبور عسل

زنبور عسل در ایران

Honey Bee زنبور عسل

کاربرد بره موم

کاربرد بره موم بسیار وسیع می باشد ولی در زیر بسیار مختصر توضیح داده می شود.

 

بره موم مصارف فراوانی داشته و تقاضایی زیادی در کشور های چین ، روسیه ، امریکاجنوبی ،  دارد. به طور متوسط می توان از هر کندو  60 گرم  بره موم برداشت نمود البته میتوان با گذاشتن شبکه های مخصوص با سوراخهای 1.5  میلیمتری  بالای قابهای کندو ، زنبور ها را تحریک به آوردن مقدار بیشتری بره موم کرد .

جهت برداشت بره موم بهتر است اوایل روز که هوا خنکتر است انجام شود و نباید برای برداشت آنرا گرم کرد و چنانچه بیشتر از 40 درجه سانتیگراد گرم  شود تعدادی از مواد ضروری آن از بین میرود .

ادامه مطلب ...

زنبور داری فرصتی برای ایجاد اشتغال


زنبور داری فرصتی برای ایجاد اشتغال

تهران - در سال های اخیر به زنبورداری به عنوان یک فرصت برای ایجاد اشتغال نگاه شده و در بسیاری از شهرستان های استان تهران نیز زنبورداری به عنوان یک حرفه و یا شغل مورد توجه قرار گرفته است.

زنبور نیز یکی از آفریده های خوب خدا است و مانند بقیه آفریده های خداوند دارای فواید زیادی برای زندگی انسان‌ها می باشد.

این موجود کوچک دارای فواید بسیاری است، ما با شنیدن نام آن به یاد عسل می افتیم اما زنبور عسل علاوه بر تولید عسل می تواند در فعالیت های دیگری نیز سهیم باشد.

کارشناسان یکی از خاصیت های این موجودات را گرده افشانی می دانند که خود در ایجاد تنوع گیاهی در طبیعت و مزارع موثر است.

گرده افشانی زنبور موجب تولید محصول مرغوب و افزایش محصول کشاورزان می شود و اگر گرده افشانی گیاهان به خوبی انجام شود، محصولات آنها کم، کوچک و یا پوک نمی شوند.

مردم ما فایده زنبور عسل را تنها در تولید عسل می دانند در صورتی که همه تولیدات زنبور عسل برای انسان و محیط زیست مفید است.

ادامه مطلب ...