زنبور عسل در ایران

Honey Bee زنبور عسل

زنبور عسل در ایران

Honey Bee زنبور عسل

توسعه بازار عسل نیازمند اعتمادسازی است

دومین جلسه بررسی وضعیت تولید و استانداردهای عسل در کانون انجمن های صنایع غذایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون انجمن های صنایع غذایی، در این جلسه محمد داوودی، کارشناس عسل طی سخنانی به بررسی وضعیت تولید عسل پرداخت و گفت: بر اساس آمار موجود 46 هزارتن عسل طی سال 88 تولید شده که این میزان در مقایسه با تولید 9 هزار تن عسل در سال 61 ، رشد مناسبی را نشان می دهد.
وی افزود: استان آذربایجان غربی با تولید 12350 تن عسل بزرگ ترین تولید کننده عسل به شمار می رود و استان های آذربایجان شرقی، اردبیل و مازندران به ترتیب با تولید 7500، 4590، 3347 تن عمده ترین تولیدکنندگان عسل کشور هستند.
این کارشناس عسل در بخش دیگری از سخنان خود نبود مراکز آموزش عالی، ضعف تشکیلاتی تولیدکنندگان، نبود اعتبارات کافی، ضعف نظام آماری و همچنین معضلات مربوط به فرهنگ مصرف عسل را از مهم ترین مشکلات تولید عسل در کشور دانست.
داوودی با اشاره به صادرات 2151تن عسل در سال 88 خاطر نشان کرد: عدم انطباق تولید عسل با استانداردهای اروپایی، عرضه نامناسب عسل باتوجه به فرهنگ مصرف کشورهای اروپایی و نبود فناوری روز دنیا در زمینه فرآوری و بسته بندی منجر به کاهش صادرات عسل شده است. .


وی همچنین در خصوص راهکارهای توسعه و رشد تولید عسل گفت: کنترل مداوم کیفیت عسل از لحاظ باقیمانده سموم و دفع آفات نباتی و نیز وجود انواع آنتی بیوتیک ها از سوی سازمانهای نظارتی، جلوگیری از واردات عسل برای حفظ اکوسیستم ، معرفی و تبلیغ و ترویج مصرف انواع عسل های خامه ای و عسل کریستالیزه و اعتمادسازی در جامعه در قبال عسل تولیدی و تجدیدنظر و کارشناسی سریع در مورد ویژگیهای ارائه شده در استاندارد ملی ایران به شماره 92 به خصوص در مورد فاکتور hmf و درصد ساکارز می تواند نقش موثری را در بالابردن کیفیت و توسعه بازار مصرف عسل داشته باشد

نظرات 1 + ارسال نظر
خداشناسی یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:10 ق.ظ http://khodashenasi.mihanblog.com/post/author/734640

با سلام
روز طبیعت رو بر شما و خانوادة محترمتان تبریک میگم .
خدا رو شکر که در این ایام عید توفیق دیگری به من عنایت فرمود که به وبلاگ ارزشمند و آموزنده شما سر بزنم و فرصت را غنیمت شمرده از نوشته های زیبایی که برای آن زحمت کشیدید ، استفاده کنم .
بار خدایا عمر و زندگی این دوست مهربانم را در سال جدید پر برکت قرار ده ، تا بار دیگر هم بتونم به وبلاگ این عزیزم مراجعه نموده و از دانش و علمش بهره ببریم .
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد