زنبور عسل در ایران

Honey Bee زنبور عسل

زنبور عسل در ایران

Honey Bee زنبور عسل

زنبورهای عسل سرعت اینترنت را زیاد می‌کنند

فرهنگی - زنبورها کمتر ناامید می‌شوند و از جمله موجوداتی‌اند که بیشتر از سایرین نوع دوست‌اند و کمتر به خود فکر می‌کنند و …

به گزارش «۲۴»، هنوز هم دانشمندان بسیاری از کارهایی که زنبور عسل می تواند انجام دهد را نشناخته اند و هر روز ابعاد جدیدی از زندگی دسته جمعی این موجودات کشف می شود.

حالا می توان یک قابلیت دیگر به این موجودات پرفایده اضافه کرد؛ محققان و زیست شناسان کالج کوئین مری دانشگاه لندن دریافتند از طریق یک روش ناشناخته زنبورهای عسل می توانند بهترین مسیرها را برای رسیدن به گل ها انتخاب کنند. به عبارت دیگر محققان اعتقاد دارند زنبورهای عسل زمان رسیدن به گلها را محاسبه می کنند و انرژی خود را بر اساس گلها تنظیم می کنند تا بتوانند به همه گلها سر بزنند.

بر خلاف کامپیوترها یا ماشین های حساب که بهترین مسیر را با مقایسه همه مسیرها انتخاب می کنند این معادله را با کمترین انرژی و با استفاده از تنها ۹۵۰ هزار نورون محاسبه می کنند.

لیوری و همکارانش در دانشگاه لندن با آزمایش مسیرهای زنبورهای عسل بین گلها به این نتیجه رسیدند آنها با استفاده از ابزارهای مسیریابی مثل محل خورشید، موقعیت زمین و باد سریع ترین مسیر را انتخاب می کنند که کمترین انرژی را صرف کنند. آنها در مسیری که طی می کنند کوتاه ترین آن را در حافظه خود ثبت می کنند که به خاطر همین دانشمندان اعتقاد دارند با مطالعه روی جزئیات این مسیریابی می توان فن آوری ارتباطات و اینترنت را بهبود بخشید.

به گفته لیوری با مطالعه روی این مسئله می توان سرعت اینترنت را افزایش داد چرا که شبکه های اینترنتی دقیقاً همان کاری را می کنند که زنبورهای عسل انجام می دهند. شناخت اینکه زنبورهای عسل چگونه مشکل مسیر خود را حل می کنند می تواند بشر را در رسیدن به فن آوری پیشرفته انتقال داده ها کمک کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
محسن دوشنبه 23 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 03:44 ب.ظ http://music99.blogfa.com/

سلام
نه فعلا کسی نیست
رفیق داری بیاری؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد