زنبور عسل در ایران

Honey Bee زنبور عسل

زنبور عسل در ایران

Honey Bee زنبور عسل

خاصیت بره موم

بره موم مصارف فراوانی داشته و تقاضایی زیادی در کشور های چین ، روسیه ، امریکاجنوبی ،  دارد. به طور متوسط می توان از هر کندو  60 گرم  بره موم برداشت نمود البته میتوان با گذاشتن شبکه های مخصوص با سوراخهای 1.5  میلیمتری  بالای قابهای کندو ، زنبور ها را تحریک به آوردن مقدار بیشتری بره موم کرد .

جهت برداشت بره موم بهتر است اوایل روز که هوا خنکتر است انجام شود و نباید برای برداشت آنرا گرم کرد و چنانچه بیشتر از 40 درجه سانتیگراد گرم  شود تعدادی از مواد ضروری آن از بین میرود .

برای درمان التهابهای موجود در دهان ، گلو و یا سر می توان مقداری از بره موم را برای چند ساعت در دهان جوید .

جهت مصرف داخلی می توان ده قطره از محلول الکلی آنرا همراه با یک قاشق عسل مصرف نمود .

جهت درمان سوختگیها ، جوش صورت ، خراشها ، آماس خارش پوست ، تبخال ، دمل ، زگیل ، ضرب دیدگی و دردهایی از این قبیل از مرهم بره موم استفاده می کنیم :

مقداری محلول تصفیه شده الکلی بره موم را با عسل خالص ( فاقد ناخالصی ) بخوبی مخلوط می کنیم سپس به آن مقدار معینی مواد نرم کننده پوست اضافه نموده و کل مواد را خوب هم میزنیم تا مخلوط یک نواخت شود ( که باید در ظرف در بسته و محیط خنک و سرد نگه داری شود )  در پیچ خوردگیها و بریدگیها مقداری از مرهم را روی یک مشمع گذاشته و در محل مورد نظر میچسبانیم ، و برای درمان دیگر موارد ذکر شده مستقیما مایع را روی موضع مالیده و به ملایمت مالش می دهیم .

نظرات 1 + ارسال نظر
top700 پنج‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:54 ب.ظ http://www.top700.com

64.444443915420553.4799973536207گاهی شانس فقط یک بار به آدم رو میاره پس باید قدرش رو دونست بهترین فرصت زندگی شما برای ثروتمند شدن مجموعه ای بی نظیر برای اولین بار در ایران برای کسانی که می خواهند بهتر زندگی کنند و از کمترین وقت و هزینه بیشترین سود را ببرند.برای آگاهی از جزییات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
http://www.top700.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد