زنبور عسل در ایران

Honey Bee زنبور عسل

زنبور عسل در ایران

Honey Bee زنبور عسل

زنبور عسل در قرآن؟

و اوحى ربک الى النحل ان اتخذى من الجبال بیوتا و من الشجر و مما یعرشون ثم کلى من کل الثمرات فاسلکى سبل ربک ذللا یخرج من بطونها شراب مختلف الوانه فیه شفاء للناس ان فى ذللک لایة لقوم یتفکرون .

به نام خدا با سلام
زنبور عسل س از مکیدن شیره گلها و گیاهان بوسیله خرطوم خویش آنرا به کیسه عسلی که در شکم است برده و پس از چند عمل شیمیایی شناخته و نا شناخته آنرا به مایعی خوشبو و خوش طعم ، شیرین ، مقوی و نشاط آور تبدیل کرده و در سلول های مومی شکل که از قبل ساخته است ذخیره می نماید .

برای تهیه یک کیلو گرم از این شهد گوارا زنبور ناگزیر است 120 تا 150 هزار بار شهد حمل کند و برای فراهم نمودن آن ده میلیون گل را بازدید کرده و از آنها شهد تهیه نماید و مسافتی معادل هفت بار دور زمین پرواز کند . شهدی که بدین طریق فراهم میشود 40 تا 80 در صد آب است و زنبوران عسل باید میزان آب آنرا به 18 الی 20 درصد برسانند تا عسل آماده شده بدست آید . برای تغلیظ نمودن آن ، زنبوران عسل مجبور هستند شهدی را که روز به کندو حمل کرده و درون سلول های شان ذخیره نموده اند شب هنگام مجددا از داخل شان ها مکیده و وارد کیسه عسلی خود می نمایند در انجا کمی از آب آنرا جذب و موادی از قبیل هورمون ها و انزیم ها به آن اضافه می نمایند و بعد داخل حجره ها میریزند . این عمل توسط سایر نبورها تکرار می شود و مقداری از آب آنهم در مجاورت هوای کندو که از بال زدن زنبور ها ایجاد می شود تبخیر شده و در پایان مواد دیگری از قبیل اسید ها آلی و مواد ضدعفونی کننده به ان اضافه می نمایند . عمل تغلیظ آنقدر ادامه می یابد تا عسل به غلظت طبیعی خود برسد ، آنگاه آنرا داخل سلول ها ذخیره می کنند و درب آنرا با موم می پوشانند . بدین ترتیب عسل انبار شده می تواند براید مدت طولانی نگهداری شود

نظرات 1 + ارسال نظر
میترا چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 06:37 ب.ظ http://pouyacarpet.mihanblog.com/

9.135802394139987.58145556354سلام
با مطلب جدید آپم
تبدیل عکس شخصی به تابلوفرش اعلاء دستبافت
منتظرتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد